برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی برق خودرو

کارشناسی برق خودرو

هرشخصی که اقدام به خرید خودرو می کند مطمئنا باید راجب به امور فنی و غیر فنی یک خودرو نیز اطلاعاتی داشته باشد . با داشتن اطلاعات راجب به کارشناسی سیستم برق خودرو می توانید در هنگام مواجهه با مشکلات برقی خودرو آن را رفع ویا به یک کارشناس برق خودرو مراجعه کنید و مشکل را رفع کنید.

نکاتی  راجب به کارشناسی برق خودروکه باید قبل از خرید آن بدانید؟

زمانی که شما قصد خرید خودروی دست دوم زا دارید علاوه بر کارشناسی رنگ خودرو و بدنه و فنی  آن،کارشناسی برق خودرو نیز حائز اهمیت می باشد .پس با تیم دژ کار همراه باشید تا نکات مهم در کارشناس برق خودرو را به شما توضیح دهند.

دلیل اهیمت بالای کارشناسی برق خودرو!

دلیل مهم بودن سیستم برق خودرو اینست که تمام قسمت های خودرو با سیستم برقی خودرو ارتباط زیادی دارند و اختلال در سیستم برقی خودرو مطئنا مشکلاتی برای خودرو در حین رانندگی با آن به وجود می آورد.در هنگام خرید خودرو های دست دوم اگر از تمامی لحاظ ،خودرو تایید شد اما خودرو خوب کار نکرد حتما یک مشکل برقی دارد و باید توسط یک کارشناس برق خودرو آن را بررسی کرد.

زیرا اگر عیوب برقی توسط کارشناس برق خودرو برطرف نشود ،مشکلات و خسارت های زیادی را باید متحمل شوید.

اجزای مرتبط با سیستم برق خودرو کدامند؟

برای بررسی و چگونگی وضعیت برق خودرو باید با اجزای تشکسل دهنده این سیستم برقی آشنایی داشته باشید.به همین دلیل می خواهیم شما را با قطعات سیستم برق خودرو آشنا کنیم!

قطعات برقی خودرو به دو دسته تقسیم می شوند:

1.قطعاتی که برق مصرف می کنند مانند،انژکتور یا کامپیوتر خودرو

2.قطعاتی که نقش تامین برق خودرو را بر عهده دارند.

به گزینه دوم سیستم برق رسانی گفته می شود که در زیر قطعات اصلی آن را در یک خودرو می بینید:

1.باتری:برق خودرو را تامین می کند و آن را در خود ذخیره می سازد.

2.دینام:تولید کننده برق در خودرو می باشد وبا تبدیل کردن انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی باعث می شود تا باتری همیشه پر بماند.

3.کوئل:وظیفه تقویت کردن برق باتری را برای  استفاده شمع و جرقه برعهده دارد.

4.شمع:در پیشرانه ایجاد جرقه می کند تا احتراق از طریق شمع ایجاد شود.

5.دلکو:جریان برق کوئل را میان شمع ها تقسیم می کند و وظیفه قطع و وصل جریان را بر عهده دارد.

6. وایر شمع:وایر ها دارای سیم های عایق هستند که برق را به شمع ها می رسانند.

7.آفتامات:این قسمت ولتاژ تولیدی دینام را بدون هیچ گونه نوساناتی منظم می کند.

8.مدار های الکتریکی:مدار های اصلی و فرعی برق را در خودرو به قسمت های مختلف می رساند.

9.سوکت ها:وسیله ای برای ارتباط بین مصرف کننده های برق در خودرو و سیم ها هستند.

10.کنترل کننده ها:وظیفه ی قطع و وصل کردن جریان برق قسمت های مختلف خودرو را برعهده دارند.

با شناخت این قطعات  می توانید به راحتی مشکلات برق خودرو را بررسی کنید.

بیشتر بخوانبد:

کارشناسی خرید خودرو

کارشناسی قیمت خودرو

کارشناسی خودرو دست دوم

کارشناسی خودرو در شمال تهران

آموزش کارشناسی خودرو

کارشناسی برق خودرو

برای بررسی دقیق و راحت سیستم برقی خودرو از چه قسمت هایی باید شروع کنیم ؟

1.جعبه فیوز

معمولا اولین مشکلات سیستم برقی در قالب قطعی قسمت های الکتریکی نشان داده می شوند .یا اینکه نوساناتی در بخش های برقی خودرو پیش می آید.در این حالت اولین قسمتی که باید بررسی شود جعبه فیوز می باشد.بعضی مواقع لازم است فیوز سوخته را تعویض کرده تا مشکل رفع شود.پس باید بدانید بررسی و کارشناسی برق خودرو را باید از کوچک ترین قسمت  انجام دهید

خرابی و سولفاته شدن اتصالات باتری

هنگامی که اتصالات باتری دچار خرابی و سولفاته شدن می شوند سیستم برق دچار اختلال می شود و به درستی کار نمی کند.این مشکلات باعث اختلال در تولید و توزیع برق خودرو می شود.این اختلال مانع از ذخیره برق در باتری می شود.حتی اگر دینام به خوبی کار کند باز این اختلال باعث جلوگیری از ذخیره برق در باتری می شود.

اگر دینام خودرو دچار مشکل باشد:

یکی دیگر از قسمت های مهم برقی خودرو دینام می باشد.اگر در کار دینام اختلالی رخ دهد قسمت های زیادی از خودرو از کار می افتند ،بعنوان مثال اگر دینام دچار مشکل شود می تواند واشر سر سیلندر رابسوزاند.

اگر شمع خودرو دچار مکل شود:

هنگام کارشناسی برق خودرو باید شمع های خودرو را خوب بررسی کنید.در بررسی ها ابتدا باید سر شمع ها را ببینید و اگر آنها کهنه و خراب شده اند حتما آنها را تعویض کنید.

قسمت های عمومی در بخش سیستم برقی وجود دارد که در هنگام بروز مشکا می توانید به آنها نگاهی بی اندازید:

1.چراغ های مختلف خودرو

2.سوئیچ خودرو

کارشناسی برق خودرو

باید بگوییم اکثر افراد آشنایی پایه ای راجب به نقاطی که در قسمت های قبل مطرح کردیم  دارند .در ادامه می خواهیم نقاط مهم تر و حساسا تر سیستم برقی را به شما معرفی کنیم که فقط یک کارشناس برق خودرو ماهر می تواند آن قسمت ها را بررسی و تعمیر کند.

دلکو یکی از آن قسمت های مهم می باشد که فقط یک کارشناس برق خودرو می تواند ازچگونگی  وضعیت دلکوی خودرو خبردار شود و بتواند آن را تعمیر کند.زیرا اگر این قسمت از خودرو دچار ترک خوردگی و یا خراب شده باشد مشکل جدی خودرو را تهدید میکند.

-      سیم کشی خودرو نیز جزء بخش های مهم درکارشناسی برق خودرو می باشد که با بررسی های دقیق آنها عیب خودرو پیدا و برطرف می شود.-    یکی دیگر از قسمت های سیستم برق خودروخازن ها می باشند که باید توسط کارشناسان برق خودرو بررسی شوند.

چگونه می توانم بفهمم باتری ماشین ضعیف است؟

علائم متعددی وجود دارد که نشان دهنده ضعیف بودن باتری خودرو است، مانند مشکل در استارت زدن موتور، تاری نور و لرزش غیرعادی موتور. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، ممکن است زمان خوبی برای تست و تعویض باتری باشد.

سخن پایانی

چگونه باتری خودرو را قبل کارشناسی تقویت کنیم؟

با توجه به اهمیت باتری در عملکرد خودرو، دانستن چگونگی تقویت باتری خودرو بسیار مهم است. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند:

  • مطمئن شوید که باتری به طور منظم شارژ می شود

باید اطمینان حاصل کنید که باتری طبق توصیه های سازنده به طور مرتب شارژ می شود. برای حفظ سطح شارژ بهینه می توانید از شارژر باتری استفاده کنید.

  • یک سیستم شارژ مناسب را حفظ کنید

باید مطمئن شوید که سیستم شارژ خودرو به درستی کار می کند. دینام و سیم های شارژ را به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی بر عملکرد باتری تأثیر نمی گذارد.

  • سطح مایع باتری را حفظ کنید

اطمینان حاصل کنید که سطح مایع داخل باتری در محدوده مورد نیاز است. سطح مایع را به طور مرتب بررسی کنید و هر مایعی را که نیاز به پر کردن دارد جایگزین کنید.

  • از دمای شدید اجتناب کنید

خودروی خود را در تابستان در جای خنک نگه دارید و از قرار گرفتن آن در معرض گرمای شدید خودداری کنید. برای محافظت از آن در برابر دمای بالا می توانید از یک پوشش باتری استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد برق خودرو

  1. طول عمر مورد انتظار باتری ماشین چقدر است؟

طول عمر باتری ماشین بسته به عوامل مختلفی مانند نام تجاری و شرایط کار متفاوت است. به طور متوسط ​​یک باتری خودرو بین 3 تا 5 سال دوام می آورد.

  1. آیا می توانم باتری ماشین را با استفاده از شارژر خانگی شارژ کنم؟

بله، می توانید باتری ماشین را با استفاده از شارژر خانگی شارژ کنید. با این حال، باید مطمئن شوید که از شارژری استفاده کنید که نیاز باتری را داشته باشد و به آن آسیبی وارد نکند.

آیا کارکرد دستگاه های اضافی بر باتری خودرو تأثیر می گذارد؟

بله، کارکردن دستگاه‌های اضافی در خودرو مانند سیستم‌های بلندگو و چراغ‌های مه شکن، انرژی باتری خودرو را مصرف می‌کند. در مواقعی که سیستم الکتریکی ضعیف است باید مراقب باشید و استفاده از این وسایل را کاهش دهید.

آیا می توانم از باتری ماشین دیگری برای روشن کردن ماشین خود استفاده کنم؟

اگر باتری ماشین شما ضعیف است، می توانید از باتری ماشین دیگری برای تغذیه موقت آن استفاده کنید. با این حال، باید مطمئن شوید که باتری دیگر با ماشین شما سازگار است و آن را به درستی وصل کنید.

چگونه می توانم بفهمم باتری ماشین ضعیف است؟

علائم متعددی وجود دارد که نشان دهنده ضعیف بودن باتری خودرو است، مانند مشکل در استارت زدن موتور، تاری نور و لرزش غیرعادی موتور. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، ممکن است زمان خوبی برای تست و تعویض باتری باشد.

تیم دژ کار دارای کارشناسان برق خودرو ماهر هستند که می توانند به راحتی با بررسی تمام نقاط فنی و غیر فنی خودرو ،به شما کمک کنند تا انتخاب درست و مطمئن داشته باشید  

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو