برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟

هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟

باتوجه‌ به افزایش سرسام‌آور قیمت خودروهای صفر و همچنین نوسانات شدید در بازار خودرو، مردم طی سال‌های اخیر به خرید خودرو های دست‌دوم روی آورده‌اند.

خرید خودرو های کارکرده باتوجه‌به تمام خوبی‌هایی که دارد، می‌تواند ریسک‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اکثر افرادی که قصد خرید خودرو دارند، در زمینه خودرو تجربه چندانی ندارند و امکان انتخاب اشتباه آنها بسیار زیاد است. به همین دلیل، مشاوره گرفتن از کارشناسان خودرو می‌تواند به خریداران خودرو های دست‌دوم کمک زیادی در انتخاب خودروی نهایی کند.

هزینه کارشناسی خودرو با کسیت؟

سرویس کارشناسی چیست؟

هنگام معامله خودرو، یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام می‌شود کارشناسی خودرو است. هدف از انجام این کار، بررسی همه‌جانبه خودرو است تا از سالم بودن خودرو در هنگام خریدوفروش مطمئن شویم که خودرو هیچ ایرادی ندارد. کارشناسی خودرو نیز به چند بخش تقسیم می‌شود.

کارشناسی خودرو چند بخش است؟

  • کارشناسی فنی (بررسی موتور و گیربکس)
  • کارشناسی بدنه (بررسی شاسی‌ها، فرورفتگی‌ها و ستون‌ها)
  • کارشناسی رنگ خودرو (بررسی رنگ‌شدگی یا سوختگی)
  • کارشناسی آپشن‌ها (بررسی امکانات رفاهی و ایمنی خودرو)
  • تست رانندگی

کارشناسی خودرو فقط در این مرحله خلاصه نمی‌شود و  در ارزش‌گذاری خودرو نیز تأثیر بسزایی دارد. یک کارشناس حرفه‌ای، با تحلیل و بررسی شاخص‌های مختلف، می‌تواند در ابتدا عیوب احتمالی خودرو را مشخص کرده و بازه قیمت منصفانه را نیز تعیین کند و همچنین باعث افزایش توان خریدار برای مذاکره بر سر قیمت شود.

چه عواملی در هزینه کارشناسی خودرو تأثیرگذار هستند؟

در کارشناسی خودرو، عوامل زیادی اثرگذار هستند، عواملی مانند: مدل خودرو، سال تولید و تیپ خودرو و ... . هرچقدر خودروی مورد نظر مدل بالاتری داشته باشد هزینه کارشناسی آن نیز بیشتر است؛ زیرا تحلیل و بررسی این خودرو ها، نیازمند دقت و زمان بیشتری است.

هرچه خودرو آپشن‌های بیشتری داشته باشد، کارشناس خودرو باید زمان بیشتری را برای بررسی سلامت این آپشن‌ها صرف کند و به همین دلیل هزینه کارشناسی نیز افرایش پیدا می‌کند.

لیست تعرفه خودرو در سال 1402

در جدول زیر، تعرفه کارشناسی محبوب‌ترین خودرو ها در سال 1402 را می‌توانید ببینید.

نوع خودرو

هزینه کارشناسی 1401

هزینه کارشناسی 1402

پژو 206

500

575

پژو 207

500

575

پراید

500

575

پژو پارس

500

575

کوییک

500

575

تیبا

500

575

دنا پلاس

500

575

رنو تندر

500

575

جک S5

580

667

دانگ‌فنگ H30

500

575

هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟

هزینه کارشناسی خودرو با کسیت؟

هزینه کارشناسی خودرو، همان هزینه‌ای است که در هنگام معامله خریدار و فروشنده برای انجام خدمات کارشناسی پرداخت می‌کنند. معمولاً هزینه کارشناسی خودرو توسط خریدار پرداخت می‌شود. البته خریدار و فروشنده نیز می‌توانند این مبلغ را به‌صورت توافقی بین خودشان تقسیم کنند.

یک راه دیگر نیز وجود دارد که خریدار می‌تواند با فروشنده توافق کند تا درصورتی‌که گفته‌های فروشنده با نظر نهایی کارشناس مطابقت نداشت هزینه کارشناسی توسط فروشنده پرداخت شود.

سؤالات متداول در کارشناسی خودرو

  1. آیا مدل خودرو در قیمت کارشناسی آن تأثیر دارد؟
    جواب بله است، زیرا همان‌طور که در مطلب نیز به آن اشاره شد، برند و مدل خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تعیین هزینه کارشناسی خودرو هستند.
  2. زمان موردنیاز برای کارشناسی خودرو چقدر است؟
    برای مشخص‌شدن زمان کارشناسی خودرو، باز هم باید به برند خودرو توجه کرد؛ زیرا این هزینه باتوجه‌به برند خودرو بین 60 تا 90 دقیقه می‌تواند به طول انجامد.
  3. چرا باید به گزارش کارشناسان اعتماد کرد؟
    زیرا کارشناسان برای دریافت مدرک کارشناسی خودرو، دوره‌های مختلفی را می‌گذرانند و در انتها باید در آزمون نهایی نیز قبول شوند. به همین دلیل است که باید به گزارش آنها اعتماد کرد. البته این نکته را فراموش نکنید که همیشه افراد سودجو در کمین هستند، پس بهتر است در انتخاب کارشناس خودرو نیز دقت کنید تا در دام افراد سودجو نیفتید.

سخن پایانی

همه افراد دوست دارند که همیشه خریدهای مطمئنی را تجربه کنند. بخصوص هنگام خرید وسیله‌ای مانند خودرو. به همین دلیل، کارشناسی خودرو و کمک‌گرفتن از کارشناسان باتجربه یکی از مهم‌ترین و بهترین کارهایی است که در هنگام انجام معامله خودرو می‌توانید انجام دهید.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو