برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

نگاهی به تاریخچه خودروی سانگ یانگ کوراندو

 

در سال 1385 شاهد ورود دو نسل از خودرو های سانگ یانگ کوراندو بودیم. که نسل سوم(c200)این خودرو در فاصله سال های 2015 تا 2017 توسط شرکت رامک خودرو و بانام (نیو کوراندو) به بازار کشور عرضه شد. علاوه بر آنتعداد محدودی از نمونه های فیس لیفت نسل سوم با مدل 2018 نیز در بازار کشورمان به چشم میخورند.رقبای این خودروی کره ای در کشورمان خودروهایی هم وطن خودروی سانگ یانگ کوراندو مانند؛هیوندای توسان و کیا اسپورتیج و برخی کراس اوورهای چینی می باشند

 

تولید نسل اول در سال های۱۹۸۳- ۱۹۹۶

سال ۱۹۸۳سنگ‌یانگ با تولید جیپ CJ-۷کوراندو را آغاز کرد. همچنین این شرکت کره‌ای ۵سال بعد از تأسیس توانست، کوراندو را به ترتیب به ژاپن و اروپا صادر کند.

نسل دوم کوراندو ۲۰۰۶- ۱۹۹۶

در سال ۱۹۹۶به عنوان مکمل مدل معروف‌تر موسوبه بازار معرفی شد. سال بعد این خودرو وارد اروپا و۳سال بعد استرالیا راه پیدا کرد. جالب اینکه این شاسی بلند ۱. ۸تنی توسط پرفسور کِن گرینلی طراحی و بر روی شاسی کوتاه شده موسو شکل گرفته شده بود.

 

در نسل دوم موتور‌های ۳. ۲و ۲. ۳لیتری بنزینی و همچنین موتورهای۲. ۹و ۳. ۲لیتری دیزلی ارایه شدو جالب است بدانیدکه تمامی آن‌ها تحت لیسانس مرسدس بنز بودند، شرکت بورگ وارنر آمریکایی هم گیر بکس ۵سرعته را ساخته است.

مسأله جالب درباره کابین نسل دوم اینکه داشبورد آن طراحی قرینه‌ای در دو طرف تعریف شده بود، تا امکان جابجایی فرمان برای کشور‌های مختلف با کمترین هزینه میسر باشد.

نسل دوم از کوراندو بین سال‌های ۹۹تا ۲۰۰۱با برند دوو نیز فروش خوبی داشت، چون دوو اکثریت سهام سنگ‌یانگ را در اختیار داشت که بعد‌ها مجبور به فروش سهم خود شد.

امکانات رفاهی و آپشن ها

خودروی سانگ یانگ  کوراندو

نوع جعبه دنده

سیستم آینه ها

آینه عقب الکتروکرومیک،آینه جانبی تاشو برقی،آینه جانبی با تنظیم برقی،آینه جانبی با گرمکن،

سیستم های کمک راننده

کروز کنترل،کروز کنترل هوشمند،کنترل ایستایی در سربالایی،کنترل کشش،کنترل پایداری،ضدواژگونی

سیستم شیشه ها

شیشه دودی عقب- شیشه بالابربا سیستم  آنتی ترپ راننده

سیستم صوتی

6 اسپیکر با آمپلی فایر،دی وی دی پلیر (سفارشی) ،هندزفری،Mp3,CD,AuX,Bluetooth

سیستم مالتی مدیا

نمایشگر صفحه کیلومتر،صفحه کیلومتر جدید،مانیتور سفارشی،دوربین عقب سفارشی

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوات — دریچه تهویه عقب — کنترل رطوبت

سیستم صندلی ها

صندلی راننده6 حالته،صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی،ویژگی صندلی عقب تاشو دو تکه،گرمکن صندلی جلو و صندلی عقب،سرد کن صندلی راننده،روکش صندلی ها از نوع چرم،ایزوفیکس صندلی،خروجی 12 ولت

سیستم روشنایی

دی لایت،اتولایت،چراغ مه شکن جلو،چراغ مه شکن عقب،چراغ جلو هالوژن

سنسور پیش فعال

سنسور جلو،سنسور عقب،سنسور باران،

سیستم سقف

سانروف

کیسه هوا

ایربگ راننده،ایربگ سرنشین جلو ،ایربگ پرده ای،ایربگ جانبی جلو،ایربگ جانبی عقب ،پشت سری فعال

 مشخصات موتوری سانگ یانگ کوراندو

مشخصات فنی و موتوری و بدنه

خودروی سانگ یانگ کوراندو

وزن

1680 کیلو گرم

طول (mm)

4410 میلی متر

عرض(mm)

1830 میلی متر

ارتفاع(mm)

1710 میلی متر

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور(cc)

2 لیتر

قدرت(اسب بخار)

150 اسب بخار

حجم باک

57 لیتر

سرعتkm/h

180 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 تا100

10 ثانیه

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل الکترو نیکی

گشتاور

197 نیوتن متر

مصرف ترکیبی در 100

7.5 لیتر در صد کیلومتر

نسل (کد اتاق)

نسل سوم(c200) فیس لیفت

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

سیستم ترمز

توزیع نیرو ترمز،ترمز ضد قفل،ترمز کمکی

سیستم فرمان

نیروی کمکی برقی،دکمه های کنترلی،حساس به سرعت،گرمکن فرمان،قفل برقی فرمان،روکش چرم

فاصله بین دو محور چرخ های عقب و جلو

2650 میلی متر

ابعاد و نوع لاستیک جلو

18R/55/225

ابعاد و نوع لاستیک عقب

18R/55/225

 

 

 

بیشتر بخوانبد:

تست موتور خودرو

ترمز ABS (ترمز ضد قفل)

خودرو جیلی امگرند 7

کارشناسی برق خودرو

کارشناسی خرید خودرو

مزایای خودروی سانگ یانگ کوراندو:

. ایمنی بالا

. فضای جادار کابین

. امکانات بیشتر از نیو کوراندو مدل 2001

معایب خودروی سانگ یانگ  کوراندو:

. واردات محدود

ü   مقایسه مزایا و معایب خودروی سانگ یانگ کوراندو نسبت به دو رقیب کره ای خود:

اولین و مهم ترین نکته ای که در این مقاله می خواهیم  به آن بپردازیم   قیمت پایین و مناسب این محصول نسبت به رقبایش است....

یکی از مزایای مهم خودروی سانگ یانگ کوراندو نسبت به دیگر خودرو های کره ای هم تراز آن،قیمت پایین تر این خودرو می باشد.

که باعث شد نگاه بسیاری از خریداران را به سوی خرید این کراس اوور با کیفیت کره ای  را به سوی خود جلب کند.

اما این استقبال هیچگاه به اندازه خودرویی مانند سانگ یانگ تیوولی نبود.

متاسفانه شرکت رامک خودرو نتوانست از این مزیت به خوبی استفاده کند .

در واقع نباید انتظار زیادی از کراس اوور ها برای توانایی آفرودی  بالا را داشت.اما با این شرایط باز استثناهایی در دنیای خودرو وجود دارد که می توان بر اساس آن ها توانایی آفرود مناسب را یکی از مزایای خودروی سانگ یانگ کوراندو برشمرد.

حتی در نسخه پایه سانگ یانگ کوراندو ملقب به اپتیموم نیز که از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل برخوردار است قابلیت مانور خوبی را در جاده های غیر آسفات از خود به نمایش می گذارد ....

از دیگر مزایای خودروی سانگ یانگ کوراندو امکانات رفاهی متنوع آن است.

البته به غیر از تیپ پایه آن که از امکانات کمی برخوردار است.اما در دیگر تیپ های این خودرو شاهد امکانات رفاهی و ایمنی بالای هستیم که برای یک کراس اوور کمتر شناخته شده کره ای با قیمت مقرون به صرفه ،مناسب به نظر می رسد.

از جمله امکانات خودروی سانگ یانگ کوراندو می توان به اتولایت،سنسور باران،کنترل حرکت در سربالایی ،فرمان برقی دو حالته به همراه گرمکن،گرمکن صندلی های جلو و عقب،سرد کن صندلی راننده ،سیستم مالتی مدیا و تهویه مطبوع اتومات اشاره کرد.

از طرف دیگر این محصول از تجهیزات ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

سانگ یانگ کوراندو دارای مزایای قابل توجهی نسبت به رقبای خود  است.اگر این محصول کره ای هنگام ورودش به بازار از تبلیغات گسترده ای برخودار بود و مشتریان شناخت کافی راجب به این محصول داشتند می توانست محصولی پرفروش باشد.

به دلیل عرضه محدود خودروی کوراندو و فعالیت ضعیف شرکت تولید کننده سبب شد تا معایب این محصول کره ای بر مزیت های آن غلبه کرده و این محصول نتواند فروش موفقی در بازار ایراران تجربه کند.

شرکت رامک خودرو سانگ یانگ کوراندو را در سه تیپ اپتیموم ،پرمیوم و پرمیوم پلاس به بازار ایران عرضه کرد که نسخه اپتیموم آن از کم ترین سطح امکانات برخوردار بود و نسخه پرمیوم پلاس آن از سطح بالایی از تجهیزات برخوردار بود .نسل سوم سانگ یانگ کوراندو نتیجه طراحی جدید شرکت سانگ یانگ به شمار می آید و نسبت به نسل های قبل از خود دارای ظاهری زیبا است.

در قسمت های  قبلی مقاله مزایای خودروی را بررسی کردیم.حال می خواهیم در این بخش معایب این خودروی کره ای را زیر ذره بین  گروه دژ کار ببریم!!!!!

از مهم ترین معایب سانگ یانگ کوراندو می توان به عرضه محدود آن به کشورمان نام برد.که همین امر باعث شد تا خودروی کوراندو نتواند در مقابل کراس اوور های لوکس قد علم کند و متاسفانه به حاشیه نشین بازار تبدیل شده است.

عرضه قطر چکانی از این خودرو در بازار کشور در مقایسه با رقبایش همچون هیوندای توسان و کیا اسپرتیج تاثیر مخربی برخرید و فروش این محصول گذاشت.یکی دیگر از معایب های این خودروی کره ای طراحی قدیمی کابین آن است.

سانگ یانگ در طراحی محصولات اخیر خود تلاش کرده است طراحی سابق خود فاصله بگیر تا بتواند خودرویی زیبا خلق کند.اما با این حال سانگ یانگ هنوز مسیرطولانی برای رسیدن به آن طراحی زیبا و دلنشین دارد.

عیبی که می توان در خودروی سانگ یانگ کوراندو مورد بررسی قرار گیرد شتاب ضعیف این خودرو است.

سوزوکی ویتارا یکی از رقبای سانگ یانگ کوراندو در بازار ایران می باشد.و هردو خودرو مدت زیادی را به رقابت باهم پرداختند.اما در این میان سوزوکی ویتارا روز به روز قوی تر میشد و پیشرانه قوی تر 2.4 لیتری جایگزین موتور های کم توان 2 لیتری در این خودرو شدند.در طرف مقابل قدرت سانگ یانگ کوراندو به مرور تحلیل رفت تا حدی که موتور های شش سیلندر 3.2 لیتری این خودرو در نسل دو ،جای خود را به نمونه های 4 سیلندری 2 لیتری دادند.

توان خروجی پیشرانه کوراندو در کنار عملکرد نرم و دقیق گیربکس ساخته شده توسط شرکت آیسین ژاپن،باعث شده است که این کراس اوور جمع و جور برای استفاده های روز مره مناسب به نظر برسد.

اما شتاب و کشش آن چندان جالب توجه نیست و به خصوص با وجود خودرو های چینی مجهز به موتور های توربو شارژ در بازار کشور ،در حال حاضر این ضعف بیشتر از گذشته قابل مشاهده است.....

کلام پایانی:

خودروی کوراندو را میتوان یکی از خودرو های شکست خورده در بازار ایران شمارد.که با وجود همه شایستگی های خود،تسلیم رقبای قدرتمند کره ای و چینی های مونتاژ داخل شد.و دلیل این تسلیم و شکست را می توان شرکت رامک دانست چون که موجب شد تا این کراس اوور با کیفیت و ایمن،نتواند در بازار ایران وضعیت مناسبی داشته باشد .با توجه به محدودیت واردات خودرو ،به نظر می رسد کار نسل سوم کوراندو در ایران را باید تمام شده بدانیم .

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو