برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

معرفی خودروی میتسوبیشی ASX

معرفی خودروی میتسوبیشی ASX

خودروی میتسوبیشی ASX  در سال 1397 با مدل فیس لیفت 2018 وارد کشورمان شد  و تمام معیار های یک فیست لیفت واقعی را دارا بود.(یعنی طراحی قابل قبول با کمترین هزینه)، میتسوبیشی ASX مدل 2018 ،تفاوت چندانی با مدل 2017 خود ندارد. اما می توان گفت که میتسوبیشی جزییات زیادی را در آن تغییر داده است، تغیراتی همچون،طراحی مجدد رینگ ها،به روز کردن سپر،دیفیوزر را تغییر داده است،جلو پنجره اش را  فقط با یک خط افقی کرومی مجهز کرده و چراغ های دی لایت را هم به کنار مه شکن های جلو منتقل کرده است.

اگر به درون کابین نگاهی بی اندازیم می بینیم که طراحی کابین تغییری نکرده است و همه چیز در جای خودش است.البته اگر طراحی کنسول میانی را از آن جدا کنیم به دلیل اینکه در فیس لیفت مدل 2018 میتسوبیشی با تقلید از اوتلندر 2018،پنل گیر بکس را تغییر داده به صورتی که دیگر آن حاشیه دایره ای شکل را در اطراف اهرم دنده نمی بینید. باید بگوییم که این تغییر فقط مختص به ظاهر نمی باشد ،این گیربکس برای اولین بار به حالت L  مجهز شده است به این معنا که شروع حرکت با دنده سنگین را به شمامی دهد.حالت تیپ ترونیک نیز از روی اهرم حذف شده تا فقط با پدال شیفتر  ،امکان تعویض دنده را (به صورت دستی ) داشته باشید.آپشن هایی مانند <<نور بالای اتومات>> و << سنسورهای جلو>> از جمله مزیت های میتسوبیشی مدل 2018 در مقایسه با  مدل 2017 میتسوبیشیASX  می باشد. در ادامه به کارشناسی خودرو ASX  می پردازیم.

 مشخصات ظاهری میتسوبیشی ASX

امکانات رفاهی و آپشن ها

خودروی میتسوبیشی ASX

نوع جعبه دنده

CVT  با حالت L

سیستم آینه ها

آینه های جانبی تاشو برقی،آینه جانبی با تنظیم برقی،

سیستم های کمک راننده

کروز کنترل،کنترل ایستایی در سربالایی،کنترل کشش،

سیستم شیشه ها

شیشه بالابر برقی با سیستم آنتی ترپ راننده

سیستم صوتی

6 اسپیکر،هندزفری، با قابلیت پشتیبانی ,USB.Bluetooth,IPod

سیستم مالتی مدیا

دوربین عقب،مانیتور 6.4 اینچی  با قابلیت پشتیبانی ,USB.Bluetooth,IPod

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتومات

سیستم صندلی ها

صندلی راننده با تنظیم برقی،صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی،ویژگی صندلی عقب تاشودو تکه،گرمکن صندلی جلو،روکش صندلی چرم ایزوفیکس صندلی

سیستم روشنایی

دی لایت،اتولایت،نور بالا اتومات،تنظیم ارتفاع  نور اتومات،چراغ مه شکن جلو،چراغ مه شکن عقب،چراغ جلو زنون

سنسور پیش فعال

سنسور جلو،سنسور عقب، سنسور باران

سیستم سقف

پانوروما

کیسه هوا

ایربگ راننده،ایربگ سرنشین جلو،ایربگ زانویی،ایربگ پرده ای،ایربگ جانبی جلو

 مشخصات فنی و موتوری میتسوبیشی ASX

مشخصات فنی و موتوری و بدنه

خودروی میتسوبیشی ASX

وزن

1360 کیلو گرم

طول(mm)

4295 میلی متر

عرض(mm)

1810 میلی متر

ارتفاع(mm)

1645 میلی متر

پیشرانه

   4 سیلندر

حجم موتورCC

2 لیتر

قدرت(اسب بخار)

148 اسب بخار

حجم باک

63 لیتر

سرعتkm/h

180 کیلومتر

شتاب 0 تا 100

10 ثانیه

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی

گشتاور

197 نیوتن متر

مصرف ترکیبی در 100km

8.4 لیتر در صد کیلومتر

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (XA)- فیس لیفت دوم

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

 

نوع شاسی

یکپارچه

سیستم ترمز

توزیع نیرو ترمز،ترمز ضد قفل،ترمز کمکی،ترمز اضطراری

سیستم فرمان

نیروی کمکی برقی،دکمه  های کنترلی،حساس به سرعت،پدال شیفتر،روکش چرم

فاصله بین دو محور چرخ های جلو و عقب

2670      میلی متر

ابعاد و نوع لاستیک چرخ جلو

18R 40/245

ابعاد و نوع لاستیک چرخ جلو

18R 40/245

 

مشخصات فنی خودرو می‌تسوبیشی asx

میتسوبیشی آاس ایکس در بازار‌های جهانی با آپشن‌های متنوعی قابل سفارش است که بین ۱/۶تا ۲/۴لیتر هر مدل حجم دارند. این خودرو با یک مخزن۲لیتری تنفس طبیعی در بازار خودروکشور ما عرضه شده است.

برای همین در رنج میانی پیشرانه‌های قابل‌سفارش در بازار‌های جهانیقرار گرفته‌اند. پیشرانه مذکور، حداکثر قدرت حداکثر گشتاور ۱۹۷و۱۴۷اسب بخار نیوتن‌متر را در بازه زمانی تولید می‌کند و نیروی حرکتی خود را از طریق گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به چهار چرخ می‌تسوبیشی asx انتقال می‌دهد.

ودرو می‌تسوبیشی asx با این مشخصات فنی، درهر صد کیلومتر مسافت در جرخه ترکیبی به ۸/۴ لیتر سوخت نیاز دارد. شتاب صفرتاصد و نهایت سرعت این می‌تسولبشی به ترتیب برابر با ۱۱/۵ ثانیه و ۱۹۱ کیلومتر بر ساعت است.

وبیشیASX :

  1.    دارای کیفیت ساخت بالا
  2.    دوام فنی بالا
  3.    سواری راحت برای سرنشینان
  4.    سیستم صوتی حرفه ای
  5.    جعبه دنده اقتصادی
  6.    آپشن های بیشتر از مدل 2017
  7.    اضافه شدن حالت L به گیربکس(نسبت به مدل 2017 )

 معایب خودروی میتسو بیشیASX :

1.بازار دست دوم ضعیف

2. تیپ ترونیک فقط با پدال شیفتر

بررسی مزایا و معایب خودروی میتسوبیشی ASX توسط  تیم دژ کار:

میتسوبیشی ASX یک کراس اوورس جمع و جور از شرکت میتسوبیشی موتورز ژاپن،که جزء اولین محصولات مدرن میتسوبیشی است که وارد بازار ایران شد.این خودرو در بازارهای جهانی با نام های دیگری مانند RVR و اوتلندر اسپرت شناخته می شود .

شرکت آرین موتور در سال 2013  توانست این برند خودرو سازی را وارد بازار ایران کند که اولین محصول آن نیز میتسوبیشی ASX  بود و تا سال 2016 به بازار عرضه شد . شرکت آرین موتور مدل فیس لیفت شده این خودرو را در سال 2017 وارد کشورمان کرد که تا زمان ممنوعیت واردات خودرو نیز در بازار حضور داشت .در حال حاضر خودروی میتسوبیشی ASX  یک خودروی کراس اوور جمع و جور در تیپ ها و مدل های متعددی در بازار داخلی حضور دارد.

بیشتر بخوانبد:

معرفی خودروی سانگ یانگ رکستون

خودروی سانگ یانگ کوراندو

تست موتور خودرو

ترمز ABS (ترمز ضد قفل)

خودرو جیلی امگرند 7

مزایا ASX

در بخش ایمنی این خودرو حرف های بسیاری برای گفتن دارد.که می توان به 2 کیسه هوای راننده وسرنشین جلو،2 عدد ایربگ جانبی ، 2ایربگ پرده ای، و یک ایربگ زانویی اشاره کرد ..یکی از این مزیت های خودروی میتسوبیشی نسبت به رقبا ایربگ زانویی راننده این خودرو می باشد که در سایر رقبا دیده نمی شود.

سیستم پایداری ،ترمز ضد قفل ، سیستم کنترل کشش،دوربین دید عقب ،ترمز کمکی حرکت در سطوح شیب دار و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز از دیگر مزیت های این خودرو می باشند.

به دلیل داشتن این امکانت و مشخصات خودر وی میتسوبیشی توانسته  5 ستاره ایمنی  را از موسسه NCAP EURO اروپا دریافت کند.

یکی دیگر از مزایای خودروی میتسوبیشی ASX استهلاک پایین این خودرو می باشد .برخلاف رقبایی مانند:ام جی GS یا نیسان جوک اسپرت ،در میتسوبیشی ASX خبری از توربو شارژ نیست.

موتور این خودرو در همه مدل های موجود در بازار ایران یک نمونه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی ساده است.شاید قدرت موتور میتسوبیشیASX به اندازه قدرت رقبا نباشد اما موتور این خودرو پیچیدگی فنی زیادی ندارد و دارندگان این خودرو از دردسر های مربوط به موتور توربو شارژ دور کرده است.

به دلیل اینکه گیربکس این خودرو از نوع ضریب متغیر(CVT ) می باشد همیشه در بهترین ضریب قرار دارند و فشارچندانی به موتور وارد نمی کنند.خودروی میتسوبیشی را باید همانند دیگر خودرو های ژاپنی ، خودرویی کم استهلاک و بی دردسری دانست.

در ادامه بررسی مزایا و معایب خودروی میتسوبیشی ASX میخواهیم به ابعاد  این خودرو اشاره کنیم که این ابعاد برای یک کراس اورر شهری بسیار خوب است.این خودرو به صورتی طراحی شده است که نه آنقدر کوچک است که درون آن احساس خستگی و ناراحتی به شما دست بدهد و نه آنقدر بزرگ است که رانندگی با آن در شهر اذیت کننده و خسته کننده باشد.

طراحی فضای صندلی ها بسیار مناسب می باشد به طوری که فضای سر و پا در ASX طبق استاندارد های این کلاس خودرویی طراحی شده است.و همین مزیت باعث شده است که سرنشینان احساس کمبود فضا نکنند.

معایب ASX

اگر بخواهیم یکی از معایب چشمگیر میتسوبیشی را بیان کنیم باید بگوییم که موتور این خودرو اگر چه از کیفیت خوبی برخوردار است و قدرت آن برای استفاده های روزمره کافی به نظر می رسد..اما باید بدانیم که این خودرو در مقایسه با رقبای خود از موتوری ضعیف برخوردار است.در وقع باید بگوییم رقبای این خودرو از موتور های 2.4 لیتری استفاده می کنندیا اینکه مجهز به سیستم پرخوران هستند.

متاسفانه گیربکس این خودرو در زمان شروع حرکت کند عمل می کند که همین امر باعث می شود افراد  اسپرت سوار علاقه ای به خرید این خودرو نداشته باشند.

یکی دیگر از معایب  این کراس اوور کیفیت پایین سواری  آن می باشد . این خودرو در هنگام عبور از دست انداز های جاده ای ، در درون کابین تکان های زیادی  احساس می شود و همین موضوع باعث می شود که در مسافت های طولانی تر سرنشینان این خودرو احساس ناراحتی کنند.

از معایب و نقاط ضعف این خودرو می توان به طراحی قدیمی کابین آن اشاره کردکه متعلق به سال 2010 میلادی می باشد. با اینکه نمونه های فیس لیفت این خودرو ، کمپانی میتسوبیشی با تعویض غریبلک فرمان و ایجاد چند تغییر جزئی تلاش کرد تا این خودرو را به روزرسانی کند اما ASXهمچنان از این نظر در مقایسه با رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد .

از دیگر معایب  این خودرو کمبود قطعات و خدمات در برخی از مناطق کشور می باشد.

قیمت قطعات میتسوبیشی در مقایسه با رقبایش به مراتب بالا تر می باشد که این نیز یکی از معایبش محسوب می شود.

حرف پایانی

در بازار ایران خودرو های کراس اوور از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و خریدارن باید خودروی مورد نظر خود را از میان چندین مدل انتخاب کنند .اگر شتاب و هندلینگ خیلی برایتان مهم نیست میتسوبیشی ASX یک انتخاب مناسب است ..اما اگر به دنبال خودرویی با قدرت بالا و امکانات بیشتر و بازار خرید پررونقی هستید باید به سراغ خودروی کیا اسپورتی

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو