برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

معرفی خودروی جیلی gc6

خودروی جیلی در اوایل دهه 90 به صورت وارداتی از گمرک گذشت و وارد خیابانهای کشور شد .این شرکت به خاطر مشکلاتی که وارد کننده داشت نتوانست موفقیت چندانی را کسب کند با بازار خودروی ایران خداحافظی کرد.

اما این پایان کار خودروی جیلی نبود و مونتاژ جیلی gc6 توسط خودروسازان بم باعث شد که نام این کمپانی چینی در بازار کشور شنیده شد.خودروی جیلی gc6 اولین و در حال حاضر در کشورمان تنها محصول کمپانی جیلی از چین است که به صورت مونتاژ داخلی،وارد بازار کشور شده است.جیلیgc6 در ابتدا با مدل الیت (فیس قدیم) در سال 1396 به دست مشتریان ایرانی رسید.

اما طراحی ظاهری نچندان مدرن و برخی کمبود های دیگر سبب شد تا خودرود سازان بم در مدت کوتاهی اقدام به عرضه نسخه فیس لیفت  با امکانات بیشتر و طراحی مدرن تر تحت عنوان جیلی gc6 اکسلنت کنند.

این سدان چینی تا سال 1397 روحی خط تولید باقی ماند و بعد از آن تولید این خودرو یعنی جیلی gc6 متوقف شد.

 بررسی امکانات رفاهی و آپشن ها:

امکانات رفاهی و آپشن ها

خودروی جیلی gc6

نوع جعبه دنده

4 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه های جانبی با تنظیم برقی،آینه های جانبی با گرمکن

سیستم های کمک راننده

نیروی کمکی هیدرولیکی، فرمان اسپرت

سیستم شیشه ها

سیستم صوتی

Bluetooth- usB- Mp3

سیستم مالتی مدیا

سیستم صوتی 6 اسپیکر ،هندزفری ، مانیتور 8 اینچی،دوربین عقب،قطب نما

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع دستی

سیستم صندلی ها

صندلی راننده 4 حالته دستی،صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی،صندلی ها با روکش چرم مشکی و قهوه ای،ایزوفیکس صندلی

سیستم روشنایی

سیستم روشنایی دی لایت،چراغ بدرقه ،چراغ جلو هالوژن

سنسور پیش فعال

سنسور پیش فعال عقب

سیستم سقف

سانروف

کیسه هوا

ایربگ راننده ،ایربگ سرنشین جلو

 

مشخصات فنی ،موتوری و بدنه:

مشخصات فنی ،موتوری و بدنه

خودروی جیلی gc6

وزن

1132 کیلو گرم

طول(mm)

4342 میلی متر

عرض(mm)

1692 میلی متر

ارتفاع(mm)      

1435 میلی متر

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتورcc

1.5 لیتر

قدرت(اسب بخار)

105 اسب بخار

چراغ مه شکن جلو

چراغ مه شکن جلو ،چراغ مه شکن عقب ،چراغ جلو هالوژن،چراغ بدرقه

حجم باک

45 لیتر

سرعتkm/h

160 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0تا 100

13.5 ثانیه

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گشتاور

141 نیوتن متر

مصرف ترکیبی در 100km

6 لیتر در صد کیلومتر

نسل(کد اتاق)

نسل اول _فیس لیفت

نوع بدنه

سدان جمع و جور

سیستم ترمز

توزیع نیرو ترمز

سیستم فرمان

نیروی کمکی هیدرولیکی

فاصله بین دو محور چرخ های عقب و جلو

2502 میلی متر

ابعاد و نوع لاستیک چرخ های جلو

15R/60/185

ابعاد و نوع لاستیک چرخ های عقب

15R/60/185

 

 

بررسی مشخصات فنی خودروی جیلی gc6:

_ خودروی جیلی gc6 در قسمت زیر کاپوت خود یک پیشرانه 4 سیلندری تنفس طبیعی به حجم 1.5 لیتری دارد.که توان آن 105 اسب بخار می باشد و حداکثر گشتاور به 141 نیوتن متر می رسد .شتاب صفر تا صد خودروی جیلی gc6 اکسلنت که نیروی بدست آمده از پیشرانه آن توسط جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته ساخت شرکت جتکو ژاپن به سوی چرخ های جلومنتقل می شود ، برابر با 13.5 ثانیه می باشد.

حداکثر سرعت این خودرو 1132 کیلو گرمی به 160 کیلومتر بر ساعت می رسد .مصرف سوخت خودروی جیلی gc6 اکسلنت حدود 6 لیتردر هر صد کیلومتر برآورد می شود .به این ترتیب اگر دنبال یک سدان با عملکرد فنی نسبتا بالا و چالاک  هستید ،خودروی جیلی gc6 نمیتواند به طور کامل نیاز های شما را برطرف سازد.اما در کل میتواند پاسخگوی احتیاجات متعارف خانواده ها باشد .

  •       مزایای خودروی جیلی gc6 :

. تعلیقی نرم تر از خودروی تندر 90

. بهبود تجهیزات( نسبت به مدل الیت)

  •       معایب خودروی جیلی gc6 :

. عایق بندی کابین(در دوره های بالا )

.حذف دکمه های فرمان و پاور ویندوز(نسبت به مدل الیت

. عرضه محدود)

  •       بررسی  طراحی ظاهری خودروی جیلی gc6  توسط گروه دژ کار :

 

طراحی ظاهری:

 

طراحی ظاهری این خودرو به گونه ای می باشد که در همان نگاه اول می توان فهمید که یک خودرو اقتصادی و ارزان قیمت می باشد. البته با توجه به قیمت بالای این خودرو در کشورمان دیگر نمی توان لقب خودروی اقتصادی را به آن داد.

به هر حال خودروی جیلیgc6یک سدان اقتصادی است که به جهت حضور در بازارهای کشور های در حال توسعه طراحی و عرضه می شود.اما فیس لیف مدل اکسلنت باعث شد که طرح ظاهری این سدان بسیار مدرن تر و جذاب تر از مدل الیت به نظر برسد .

طراحی هندسی چراغ های جلو با گوشه های تیز  و حالت مناسب جلو پنجره چهره ای اسپرت و تهاجمی به این سدان چینی داده است.طراحی شیک و متمایز سپر جلو و تعبیه چراغ های دیلایت در دو طرف سپر و دریچه های تهویه آن ظاهری شکیل و مدرن به این بخش از چهره خودروی جیلی gc6 اکسلنت داده است که در مقایسه با مدل الیت به مراتب به روز تر و زیبا تر از این سدان جمع و جور به نمایش گذاشته است.

حالت برجسته قسمت میانی درب کاپوت نیز باعث عضلانی تر جلوه دادن نمای جلوی این خودرو شده است.در نمای کناری خودرو تغیرات کلی نسبت به مدل الیت مشاهده نمی کنیم و خطوط ساده به سبکی کلاسیک کنار هم قرار گرفته اند.

یک خط شانه ای نیز چراغ های عقب و جلو را پس از عبور از قسمت بالای دستگیره های درها به یکدیگر متصل کرده است و از سادگی این نما همراه با حجم پردازی های جزئی کاسته است .

در قسمت عقب خودرو نیز شاهد تغییر نچندان کلی المان هایی از جمله  چراغ ها، تزئینات درب صندوق و سپر هستیم  که از هماهنگی زیادی با نمای روی روبه رو برخوردار نیست. چراغ های مه شکن پایین سپر و تغیرگرافیک داخلی چراغ های اصلی از جمله تغیراتی هست که در نمای پشت خودروی جیلی gc6 محسوب می شوند.

در کل اگر بخواهیم راجب نمای ظاهری خودروی جیلیgc6صحبت کنیم باید بگوئیم نمای ظاهری خودروی جیلی gc6 در مدل اکسلنت بسیار بهتر از گذشته می باشد و در مقایسه با سدان های داخلی  نمای کاملا مدرن تر و جذاب تری را به نمایش می گذارد.

طراحی داخلی:

نگاهی به طراحی داخلی خودروی جیلی gc6 :

هنگامی که وارد کابین خودروی جیلی gc6  می شویم متوجه تغیراتی در این بخش نسبت به گذشته خواهید شد که باعث به وجود آمدن نمایی مدرن تر و جذاب تر شده است .قسمت هایی همچون سیستم مالتی مدیا به همراه تریم دو رنگ، جزو تغییرات کابین جیلی gc6  اکسلنت نسبت به قبل محسوب می شوند .

کنسول میانی این محصول نیز به زیبایی طراحی شده است و نمایی مدرن به خود گرفته است.غربیلک فرمان نیز به نوبه خود ،خوش دست و با طراحی  زیباو روکش  چرمی که در آن به کار رفته است ساخته شده است  و در پشت فرمان پنل کیلو متر شمار آنالوگ قرار دارد که اطلاعات لازم را به راننده منتقل می کند .همچنین طراحی فرم صندلی ها نیز مناسب ارزیابی شده است و از روکش با کیفیتی در آنها استفاده شده است .

طراحی فضای صندلی عقب به گونه ای است که از لحاظ فضای پا و زانو و سر محدودیت هایی را برای سرنشینان بلند قد به همراه  دارد.فضای صندوق عقب این خودرو نسبتا خوب است و جهت جا دادن اسباب و وسایل را در اختیار استفاده کنندگان از این خودرو را قرار داده است .

کلام پایانی راجب به خودروی جیلی gc6 :

در مجموع باید گفت که کابین خودروی جیلی gc6از لحاظ طراحی ظاهری یکی از مناسب ترین گذینه در این رنج قیمت محسوب می شود.اما از لحاظ کیفیت و گنجایش صندلی های ردیف عقب نمی توان نمره بالایی به آن داد.

جیلیgc6 یکی از برند های چینی موجود در بازار ایران می باشد .که با وجود عرضه 4 محصول نتوانست در بازار ایران خود نمایی کند و محصولات خود را در این بازار نگه دارد.و در نتیجه ناموفق عمل کرد .

جیلیgc6  آخرین خودروی این کمپانی نیز عرضه محدودی ، و مشتریان کمی داشت.البته قیمت بالا،عدم وجود آپشن های کاربردی و طراحی ظاهری معمولی دلایلی بود که این خودرو را مورد پسند ایرانی ها قرار نداد....

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو