برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

بهترین زمان فروش خودرو دست دوم

بهترین زمان فروش خودرو دست دوم

در این روزها، خودرو ها حکم سرمایه را پیدا کرده‌اند. اما در سایر کشورها، اوضاع فرق می‌کند. برای مثال هنگامی که یک خودرو را می‌خرید، نرخ مشخص فروش خودرو دست‌دوم و روی کار آمدن مدل‌های جدید به شکلی است که نمی‌توان با فروش وسیله کارکرده خود سود کرد.

اما در ایران اوضاع فرق می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید بهترین زمان فروش خودرو دست‌دوم چه زمانی است. شاید با خود فکر کنید که چون خودروی شما سالم و دست‌نخورده باقی‌مانده است، 90 درصد مسیر راضی‌کردن مشتریان را طی کرده‌اید. اما باید بدانید که این فکر شما اشتباه است. برای داشتن یک معامله موفق، ابتدا باید بدانید که چه زمانی باید برای فروش خودرو دست‌دوم خود اقدام کنید و همچنین عوامل تعیین‌کننده این زمان هم بسیار مهم هستند که حتماً باید آگاهی کاملی از آنها داشته داشته باشید.

مهم ترین زمان برای فروش خودرو دست دوم

مهم‌ترین نکات برای یافتن بهترین زمان فروش خودرو دست‌دوم

در ادامه مطلب، 5 نکته مهم و کلیدی در مورد بهترین زمان فروش خودرو دست‌دوم برای شما صحبت خواهیم کرد. این نکات به شما کمک می‌کنند تا خودروی خود را با بهترین قیمت و در بهترین زمان به فروش برسانید.

1.      تکلیف خود را با خودرو مشخص کنید

تعیین نیازها، یکی از مهم‌ترین ابعاد هر معامله است. هنگامی که شما در جایگاه فروشنده هستید، باید بدانید که چرا می‌خواهید خودروی خود را تعویض کنید. این کار باعث می‌شود تا از معامله پیشروی خود انتظارات معقولی داشته باشید و راحت‌تر به مشتری موردنظر خود برسید.

برای مثال، درصورتی‌که خودرو شما، دیگر کیفیت گذشته خود را ندارد و در انجام عملکردهای خودش با مشکل مواجه باشد، قیمت‌گذاری آن با زمانی که شما خودروی کاملاً سالمی را برای فروش گذاشته‌اید متفاوت است و حتی این نوع خودرو ها مشتریان مخصوص خود را دارند.

شرایط خانوادگی نیز در تغییر خودرو تأثیرگذار است؛ برای مثال هنگامی که تعداد فرزندان بیشتری به جمع شما اضافه می‌شود، امکان دارد که تصمیم به فروش خودروی دست‌دوم ولی سالم خود داشته باشید و آن را با یک خودروی جادارتر جایگزین کنید.

در این حالت، مشتری نیز قیمت‌گذاری و هدف مخصوص به خود را دارد. پس اول حتماً نیت خود را از فروش خودرو دست‌دوم خود مشخص کرده سپس با تعریف شرایط خود، به دنبال مشتری باشید و در قیمت‌گذاری نیز منصفانه عمل کنید. پس مشخص‌کردن بهترین زمان فروش خودرو دست‌دوم به عوامل متعددی بستگی دارد؛ بنابراین شما در ابتدا باید شرایط را سنجیده و سپس به دنبال قیمت‌گذاری و پیداکردن مشتری باشید.

بازار فروش خودرو دست دوم

2.    قبل از اینکه خودرو برای شما دردسرساز شود به فکر فروش باشید

چیزی که مشخص است میزان کارکرد خودرو تأثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. یعنی هرچقدر میزان کارکرد خودرو بیشتر باشد، قیمت آن نیز به‌مراتب کاهش می‌یابد. اما مسئله تنها این نیست، زیرا از یک جایی به بعد، با وجود پیشنهاد قیمت پایین، فروش سخت می‌شود.

برای مثال، خودرویی که بالای 150 هزار کیلومتر کار می‌کند، قیمتش کاهش می‌یابد و مشتریان کمتری نیز دارد. دراین‌بین، برخی افراد معتقدند که کارکرد بالای 90 هزار کیلومتر در هر خودرو، باعث کاهش کیفیت و کارکرد خودرو شده و در نتیجه قیمت خودرو را به‌شدت کاهش می‌دهند. واقعیت هم همین است؛ زیرا طی‌کردن مسافت‌های زیاد با خودرو، باعث می‌شود تا قطعات آن با استهلاک روبه‌رو شوند، پس باید به این نکته توجه داشته باشید و هنگامی که خودروی شما به 90 هزار کیلومتر نزدیک شد، کم‌کم باید به فکر فروش آن باشید.

3.    فصل و زمان مناسب برای فروش خودرو دست‌دوم

صحبت درباره زمان و فصل مناسب برای فروش خودرو دست‌دوم، اصلاً کار ساده‌ای نیست، زیرا حتی زمانی که به‌صورت دقیق و علمی نسبت به آمارگیری اقدام کنید، باز هم ممکن است در زمانی که فکر می‌کنید بازار خودرو دست‌دوم وضعیت ایدئالی ندارد، به یک مشتری خوب برخورد کرده و یک معامله خوشایند را داشته باشید.

اما به‌طورکلی و از نظر زمانی، معمولاً گفته می‌شود که بازار خرید خودرو دست‌دوم در ماه‌های منتهی به فصل تابستان و تعطیلات داغ‌تر است؛ زیرا در فصل خوش‌آب‌وهوایی مانند تابستان، ترددهای بین جاده‌ای و سفرهای تابستانی رواج بیشتری دارد و به همین دلیل اکثر خریداران ترجیح می‌دهند که خودرو خود را قبل از شروع فصل تابستان خریداری کنند.

بازار خرید و فروش خودرو دست دوم

البته در ماه‌های منتهی به عید نوروز نیز چنین شرایطی وجود دارد، اما به دلیل تحمیل هزینه‌های نوروز، در این ماه‌ها بازار خودرو دست‌دوم  نسبت به فصل تابستان رونق کمتری دارد.

نکته بسیار مهم دیگری که در مورد بهترین زمان خرید خودرو دست‌دوم وجود دارد این است که در فصول سرد سال مانند اوج پاییز و زمستان، به دلیل سرمای هوا خرید خودرو دست‌دوم با کاهش شدیدی روبه‌رو می‌شود؛ زیرا مشتریان دوست دارند تا خودرو را به‌صورت دقیق بررسی کنید و با آن دور بزنند؛ بنابراین، سرمای شدید یا حتی عادی این فصول، همیشه خرید تا به تأخیر می‌اندازد و باعث کاهش مشتری در بازار نیز می‌شود.

4.    فروش خودرو در زمانی که بیشترین تقاضا وجود دارد

دنیای اقتصاد بسیار پیچیده است، اما قوانین ساده‌ای دارد. واقعیت امر این است که برای داشتن معامله پرسود، نیاز است تا درک کاملی از قوانین و قواعد دنیای اقتصاد داشته باشید. برای مثال، اگر از اوضاع بازار خریدوفروش خودرو دست‌دوم مطلع باشید و بدانید که در چه زمانی تقاضا برای خرید خودرو زیاد است، می‌توانید در فروش خودرو دست‌دوم خود موفق باشید. باید وضعیت و تقاضای بازار را بررسی کنید. زمان دقیق نوسانات بازار خودرو را پیدا کنید و افراد در چه مواقعی، به دلیل اخبار و وضعیت بازار، به بازار خریدوفروش خودرو دست‌دوم روی می‌آورند. درآمد حاصل از خریدوفروش خودرو دست‌دوم می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد.

آیا خریدوفروش خودرو سود دارد؟ همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، به دلیل اینکه خودرو به یک سرمایه تبدیل شده است، در صورت سالم نگه‌داشتن خودرو، بعد از چند سال با فروش آن می‌توان سود خوبی را به دست آورد. خیلی از افراد به این شیوه درآمدزایی روی آورده‌اند. اما درصورتی‌که این روند، سیر صعودی خود را ادامه دهد، باعث افزایش تقاضای خریداران و کاهش عرضه خودرو در بازار خواهد شد و باعث افت قیمت فروش خودرو دست‌دوم خواهد شد. زیرا تقاضا زیاد است، اما عرضه روند کاهشی دارد در این حالت بازار خریدوفروش خودرو دست‌دوم حالت اشباع به خود می‌گیرد.

خودرو های دست دوم

5.    از مراجع و سایت‌های مطمئن کمک بگیرید

برای درک بهتر از بهترین زمان فروش خودرو دست‌دوم، به سایدهای معتبری مانند دیوار سر بزنید و با قراردادن اطلاعات خودرو، ویژگی‌ها، تصاویر و در نهایت اطلاعات تماس خود، نسبت به جذب مشتری اقدام کنید. در این صورت، می‌توانید بهترین زمان فروش خودرو دست‌دوم را از طرق تماس‌های دریافتی خود بفهمید.

حرف آخر

در واقع، تعیین بهترین زمان فروش خودرو دست‌دوم، تا حد زیادی به شما بستگی دارد؛ زیرا این شما هستید که بر اساس نیازهای خودتان، نسبت به فروش خودرو خود اقدام کنید. باید بادقت بازار را رصد کنید و اوضاع خریدوفروش خودرو دست‌دوم را بررسی کنید. توصیه ما این است که قبل از اینکه خودرو شما وارد خرج‌های مربوط به تعمیرات شود، نسبت به فروش آن اقدام کنید. در این صورت، همیشه می‌توانید از رانندگی با خودرو های سالم و مناسب لذت ببرید و مشتریان بهتری نیز برای خرید پیدا کنید؛ زیرا فروش خودرویی که اه آز نهاد قطعات و بخش‌های مختلفش برآمده است اصلاً کار ساده‌ای نیست.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو